Gönderen: camimiz.com ditib.net DİTİB Recklinghausen | 14/08/2010

Bir İftar ve Düşündürdükleri

Bir İftar ve Düşündürdükleri

Camimiz eski bayan din görevlisi Ümmü Ergün Taş hocahanımdan bir yazı…

Din görevlisi olarak geldiğim Almanya’da ilk Ramazan ayını idrak ediyordum. Malum Türkiye’nin Ramazanları, iftar çadırları, o heyecanlar. Ama gerçekten Almanya’daki iftar programlarının ve iftar yemeklerinin ise tadı bir bambaşka.

Davet edilen Alman dostlarımız, komşularımız, ta uzak şehirlerden sadece o günkü iftar yemeğine katılmak için gelecek akraba ve yakınlarımız. Bir de buna vatan hasreti, anne ve babadan ayrı geçecek bir Ramazan Bayramı’nın burukluğunun iki damla gözyaşı da ilave ediliverince hani bir başka oluveriyor bu iftarlar.

Şunu da belirtmeliyim; Almanya’daki evler bilindiği gibi genellikle küçük ailelere uygun tasarlandığından, çok büyük olmadığı için iftarlar genellikle camilerde verilir ve çoğu zaman da iki üç aile birleşerek verirler.

İftarı verecek kardeşlerimize arkadaşları telefon açıyorlar:

• Fatma hanım hani senin evinde yediğimiz sizin yörenin falan tatlısı vardı ya, hani onu yapıversen tatlı olarak, fabrikadaki Alman arkadaşıma pek övmüştüm de merak etti, bir de müsaade edersen onunla beraber bir de İtalyan arkadaşım gelebilir mi benimle.

• Elbete ne demek seve seve, ha hatırlat da ben sarma da yapacağım, Alman kardeşlerimiz bizim yaprak sarmasını pek severler, bir tabak da giderken yanlarına koyuverelim götürsünler.

• Hiç unutmam bir arkadaşıma sormuştum: ‘Uyum sağlayabildiniz mi Alman komşularınızla?’ Arkadaş gülerek cevap verdi: ‘Valla onlar bizim içli köfte, kısır ve sarmayı çok
seviyorlar, benim evimde sevdikleri yemeklerin kokusunu duydular mı hemen kapımı çalarlar bize yok mu diye, gerçi ben genellikle onlardan önce davranır hemen bir tabak
uzatıveririm. Antep baklavası, Türk döneri, Adana kebap, hamsi tava, hatta benim bir Alman komşum acılı çiğ köfte hayranı. İşte böyle uyuşup gidiyoruz.’

Dedim ya bir başka burada iftarlar. Ramazanın ilk haftası her zamanki gibi devam ettiğim Almanca kursuna gitmiştim. İftar tam dersin ortasında olacaktı. Türk bakkalından bir kilo hurma alıp çantama koydum. Tam dersin ortasında Almanca hocamız bayan sözünü keserek sınıftaki birkaç Müslüman kardeşimizin Ramazanını kutladı, iftar saatini sordu. Sonra tam derse dalmıştık ki birden dersi keserek Almanca: iftar saatiniz gelmiştir siz iftarlarınızı açabilirsiniz, ben saygıyla karşılıyorum, aç durmayınız deyince ancak
vaktin geldiğini farkettim. Çantamdan hurmayı çıkararak bütün sınıfa dağıttım, Rus, Ukraynalı, Çinli, İspanyol, Senegalli, İngiliz arkadaşlarla beraber iftar saatinde hurma paylaşmak gerçekten çok güzeldi.

Bir taraftan orucumuzu açıyor, birtaraftan hurma, zemzem, su veya tuzla oruç açmanın tıbbi faydalarını anlatıyorduk sınıftaki diğer arkadaşlara. Derken teneffüs saati geldi. Arkadaşlar ara vermeden iki dersin birleştirilmesini önerdiler, Alman öğretmenimiz: Hayır bayan Taş akşam ibadeti yapacak, saygı duymalıyız ve teneffüs yapacağız demesi gerçekten beni duygulandırdı. Zaten teneffüse çıkarken hemen kurs aldığımız Gymnasium bayan sekreteri elinde anahtarla kimya laboratuvarının kapısında bekler ve benim
namaz kılmam için labaratuvarın kapısını saygıyla ve nezaketle hemen açardı, ben de ona daima bildiğim kadar Almancayla çok teşekkür eder, çantamda taşıdığım seccadeyi namaz kılmak için yere sererken ve namazımın sonunda onların hidayeti için canı gönülden dua ederdim.

Dersin bitiminde otobüs durağına geldiğimde duraktaki çöplerin içinden şişe toplayan bir adama takıldı gözüm. Her akşam kurs dönüşümde görürdüm. İçimden geldi, çantamda kalan birkaç hurmayı ikram ettim, çok sevinerek yanımdaki banka oturdu. Almanca olarak benim nereden geldiğimi sordu, Türkiye’den geldiğimi söyleyince de gülümseyerek: biz zaten kardeş ve komşuyuz, ben de Yunanlıyım, burada çok Türk arkadaşım var onları çok seviyorum, sizin ikramınız da beni çok duygulandırdı dedi, onunla Ramazan hakkında konuştuk. Verdiğim hurmaları severek yedi teşekkür edip ayrıldı.

Evime gelmek için bindiğim otobüste gerçekten kendimi çok mutlu hissetmiştim o gün, Almanya’da Ramazan gerçekten bir başka imiş.

Ümmü Ergün Taş

Münster – Paderborn DİTİB Merkez Fatih Camii
Bayan Din Görevlisi
DİTİB Bülteni – Temmuz 2010 – Sayı 43 – Sayfa 4/5
http://www.ditib.de/media/Image/haber2010/hb43.pdf
http://www.camimiz.com
14.08.2010

Responses

  1. İftardan, sahur bitinceye kadar geçen sürede düzenli olarak doğal
    mineralli su, maden suyu ve çay tüketerek vücudunuzun kaybettiklerini
    geri kazanmasına yardımcı olabilir, bir sonraki güne daha sağlıklı bir
    şekilde hazırlanabilirsiniz. http://www.facebook.com/photo.php?pid=331657&id=126331737386311&comments&ref=mf

  2. slm hocam

  3. sizin çileli gül kitabınızı okudum zevkle bitirdim .ilk defa bu kadar güzel bir kitap okudum.sanki bende içindeydim.okurken kimizaman ağladım kimizaman güldüm .kitabınızı kız kardeşim den almıştım komşularımda merak edip aldı ve okuyolar çoksevdiler onlarda kardeşim sizin sohbet gurubunda ak yokuşda oturuyolar.hocam sizi görmeden sevdim inşallah karşılaşırız sizinle cevabınızı beklerim allaha emanet olun hocam.

  4. Esselamualeykum

    Bu sayfayi hazirlayan “KARDESIME” Hocamiza verdigi degerden dolayi tesekkür ederim.

    Ümmü Hocamizin bir senedir arapca talebesiyim.
    Degerli Hocamizin derslerine katilmak ilim askiyla yasamaktir.Kendisini paylasamayacak kadar cok seviyoruz.Bu sevgi Onun Kuran-i Kerime olan bagliliginin yansimasidir.O bizlere her haliyle örnek olup gönüllerimizi feth etti.
    Güzel Rabbime sükürler olsun;Hocamizi bizlere gönderenlerden,onu büyüten anne babasindan;onu yetistiren hocalarindan ALLAH iki
    cihanda razi olsun.Hepsine hürmetler saygilar…
    CANIM HOCAM
    SiZE COK ALISTIK.AYRILIGI HiC DÜSÜNEMIYORUZ.SiZ NEREYE GiTSENiZ
    SiZi SEVEN VE SAYANLAR OLACAK.
    FAKAT BiZLER SiZ GiDERSENiZ ÖKSÜZ
    VE YETiMLER GiBi KOLU KANADI KIRIK
    ARKANIZDAN BAKIP KALACAGIZ.
    ALLAH C.C. SiZi BASIMIZDAN EKSiK ETMESiN!!!

    SiZ EL ÖPTÜRMESSiNiZ FAKAT BEN YiNEDE
    HüRMETLE VE MUHABBETLE iKi ELiNiZDEN
    ÖPERiM…. ALMANYA,PADERBORN
    FATiH-CAMii

  5. Merhaba UmmutasHanim,ben kitabinizin hayranlarindan birisiyim ve onerebildigim kadar cok arkadasima verip okutmuslugum da olmustur, fakat kitabinizi tekrardan bulamiyorum piyasada, Pdf ya da satin alabilecegim bir site var mi acaba?

  6. Slm.Guel Hocam ne mutlu sue ve sizi yetiştiren anne ve babanın.
    Hürmet ve saygıyla
    Paderborn
    I.A.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

