Gönderen: camimiz.com ditib.net DİTİB Recklinghausen | 12/04/2011

2. Bölüm Dualar Dinlerarasi İbadet 2011

2. Bölüm Dualar Dinlerarasi İbadet 2011

Rahman Rahim olan Allah’ın adıyla

Görmedin mi ki, göklerde ve yerde olanlar ve dizi dizi uçan kuşlar, gerçekten Allah’ı tesbih etmektedir. Her biri, kendi duasını ve tesbihini şüphesiz bilmiştir. Allah, onların yaptıklarını bilendir. (Nur 41)

 

Kullarım Beni sana soracak olursa, muhakkak ki Ben (onlara) pek yakınım. Bana dua ettiği zaman dua edenin duasına cevap veririm. Öyleyse, onlar da Benim çağrıma cevap versinler ve Bana iman etsinler. Umulur ki doğru yolu bulurlar. (Bakara 186)

 

Rabbinize alçak gönüllülükle ve yüreğinizin ta derinlerinden seslenin. Doğrusu O, çizgiyi aşanları sevmez. (Araf 55)

 

Hamd Âlemlerin Rabbi, Rahmân, Rahîm, hesap ve ceza gününün (ahiret gününün) maliki Allah’a mahsustur. (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil. (Fatiha 1-7)

 

“Rabbimiz, bizi ve bizden önce iman etmiş olan kardeşlerimizi bağışla ve kalplerimizde iman edenlere karşı bir kin bırakma. Rabbimiz, gerçekten Sen, çok şefkatlisin, çok esirgeyicisin.”  (Hasr 10)

 

“Rabbimiz, bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi kaydırma ve Katından bize bir rahmet bağışla. Şüphesiz, bağışı en çok olan Sensin.” “Rabbimiz, gerçekleşecek olan bir günde insanları muhakkak Sen toplayacaksın. Doğrusu Allah, va’dinden dönmez.” (Al-Imran 8-9)

 

“Ey mülkün sahibi Allah’ım, dilediğine mülkü verirsin ve dilediğinden mülkü çekip alırsın, dilediğini şereflendirir, dilediğini alçaltırsın; tüm imkânlar senin elindedir. Gerçekten Sen, herşeye güç yetirensin.” “Geceyi gündüze, gündüzü de geceye katarsın; diriyi ölüden, ölüyü de diriden çıkarırsın. Sen, dilediğine hesapsız rızık verirsin.” (Al-Imran 26-27)

 

Mü’minler, ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah’ı zikrederler, göklerin ve yerin yaratılışı konusunda düşünürler. Ve derler ki: “Rabbimiz, Sen bunu boşuna yaratmadın. Sen pek Yücesin, bizi ateşin azabından koru.” (Al-Imran 191)

 

Musa Rabbine şöyle dua etti: “Rabbim! Göğsümü genişlet, işimi kolaylaştır, dilimin düğümünü çöz ki sözümü iyi anlasınlar. Ailemden kardeşim Harun’u bana vezir yap, beni onunla destekle, onu görevimde ortak kıl ki Seni daha çok tesbih edelim ve çokça analım. Şüphesiz Sen bizi görmektesin;” (Taha 25-35) “Rabbim, ilmimi arttır.” (Taha 114)

 

Zekeriya Rabbine şöyle dua etti: “Rabbim, bana Katından tertemiz bir soy armağan et. Doğrusu Sen, duaları işitensin” dedi. (Al-Imran 38)

 

Meryem oğlu İsa şöyle dua etti: “Ey Allahım! Ey Rabbimiz! Bize gökten bir sofra indir ki; zamanımızdaki dindaşlarımıza ve sonradan geleceklerimize bir bayram ve senden gelen bir mucize olsun. Bizi rızıklandır. Sen rızıklandıranların en hayırlısısın”. (Maide 114)

 

Nuh şöyle dua etti: “Rabbim, bilgim olmayan şeyi Senden istemekten Sana sığınırım. Ve eğer beni bağışlamaz ve beni esirgemezsen, hüsrana uğrayanlardan olurum.” (Hud 47)

 

Ve İbrahim: “Ey Rabbim!” diye yalvardı, “Burayı emin bir bölge yap ve halkından Allah’a ve Ahiret Günü’ne iman edenlere bereketli rızıklar bağışla.”… İbrahim ve İsmail Mabed’in temellerini yükseltirken yalvardılar: “Ey Rabbimiz! Bunu kabul et; Sensin her şeyi bilen, her şeyi duyan!” (Bakara 126-127)

 

İbrahim Rabbine şöyle yalvardı: “Hamd, Allah’a aittir. O, bana ihtiyarlığa rağmen İsmail’i ve İshak’ı armağan etti. Şüphesiz Rabbim, gerçekten duayı işitendir.” “Rabbim, beni ve soyumu, namazda sürekli kıl. Rabbimiz, duamı kabul buyur.” “Rabbimiz, hesabın yapılacağı gün, beni, ana-babamı ve mü’minleri bağışla;” (Ibrahim 39-41)

 

“Onlara acıyarak alçakgönüllülük kanadını ger ve rabbim, onlar beni küçükken nasıl terbiye ettilerse Sen de onları esirge.” (Isra 24)

 

“Rabbimiz! Bize eşlerimizden ve çocuklarımızdan göz aydınlığı nesiller ihsan et ve bizi, Allah’a karşı gelmekten sakınanlara önder yap’ derler. (Furkan 74)

 

Velhamdülillahi rabbilalemin…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

